همانطور که مستحضرید از جمله اهداف کلان کشور، آموزش عالی و دانشگاه ها، رشد علم و فناوری و ارتقای سطح دانش با رویکردی است که بتوان طی آن علاوه برحل مشکلات سازمان ها و نهادها با تاثیرگذاری بر جامعه در جهت بهبود شرایط ملی، منطقه ای و جهانی گام های موثری را پیمود.
از جمله مسیرهای استاندارد جهت ارتقای نظام آموزش عالی توجه و تمرکز بر نظام های رتبه بندی دانشگاهی است. قرارگیری در رتبه بندی های جهانی اگرچه ما را با چالش هایی روبه رو می سازد، اما می توان اذعان داشت پویایی حاصل از توجه و تمرکز بر چنین شاخص هایی می تواند به اعتلای نام دانشگاه بیانجامد. تدوین نظام راهبردی جهت ارتقا میسر نمی گردد مگر با شکل گیری نگاهی رو به رشد و همسان در یکایک اعضای دانشگاه الزهرا. از این روی برآن شدیم تا گردهم آییم و با همدلی به بحث و گفتگو در خصوص بایدها و نبایدهای نظام های رتبه بندی بپردازیم.